Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.19 bèta  - ketnet.be audio synchronisatie
Goedemiddag,

Bij bestanden van ketnet.be start de video zo'n 10 seconden vertraagd, terwijl de audio wel meteen begonnen is. Hierna blijft de audio asynchroon met de video. Ik heb verschillende video formats en beide opties voor `voorkeur downloadtype' geprobeerd, maar het probleem blijft exact hetzelfde.

Met vriendelijk groet,
remdrive
Antwoord
Kun je een voorbeeldlink geven waarbij dit probleem optreedt? Dan zal ik onderzoeken of ik het probleem kan reproduceren.
Antwoord
Bijvoorbeeld:

http://www.ketnet.be/kijken/piet-piraat/...in-de-kist
Antwoord
Lukt het om het probleem te reproduceren met die link? Of moet ik nog een ander voorbeeld zoeken?
Antwoord
Het is me inderdaad gelukt bij de gegeven link het probleem te reproduceren, het is inderdaad een vreemd probleem. Ik hoop op korte termijn verder te onderzoeken wat de oorzaak is en kijken of het te verhelpen is. Zodra ik meer weet, zal ik het hier posten.
Antwoord
Hartelijk dank voor je tijd!
Antwoord
Het lijkt erop dat het probleem samenhangt met FFmpeg, een onderliggende tool waar GemistDownloader op leunt. Ook de meest recente versie van FFmpeg vertoont dit probleem. Ik zal op een later moment proberen uit te zoeken of het probleem te verhelpen is door de configuratie te veranderen, maar verwacht op de korte termijn geen oplossing, helaas.
Antwoord
Ah, dat is jammer. In ieder geval dank voor de moeite!

Nog voor anderen mensen die dit willen oplossen op een beetje beun manier:

Het bestand een keer door het programma avidemux halen zorgt ervoor dat de audio weer synchroon is. Gewoon bestand in avidemux laden, video output en audio output op copy zetten (geen audio shift nodig), output format mp4v2 muxer en dan de video opslaan.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)