Welkom gast! Registreren
foutmelding: System.Exception: GDfetch.dll kon niet gevonden worden
best helpdesk,

ik gebruik Gemistdownloader al een poosje en heb er veel plezier van.
onlangs heb ik ook de nieuwe versie 2.8.1.8 gedownload (de portable versie) en ook die werkte tot gisteren goed.
maar sinds gisteren gaat het fout vanaf het moment dat ik op downloaden klik, dan krijg ik deze foutmelding (zie bijlage).

het bestand GDfetch.dll waarnaar verwezen wordt staat ook niet in de bestandsmap (en ook niet in het zip-bestand).

hopelijk is hier een oplossing voor.

alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Je kunt kijken of de volgende map bestaat:
%appdata%/gemistdownloader/

Zo ja, zie je dan gdfetch.dll staan? Zo ja, probeer het bestand dan te verwijderen en start GemistDownloader opnieuw.

GDFetch.dll wordt -normaal gesproken- automatisch aangemaakt door GemistDownloader bij het starten. Als je de portable versie gebruikt, komt dat bestand terecht in de map waarin GemistDownloader.exe ook staat. Controleer of GemistDownloader schrijfrechten in die map heeft.
Antwoord
(28 January 2015, 13:23)Webmaster schreef: Je kunt kijken of de volgende map bestaat:
%appdata%/gemistdownloader/

Zo ja, zie je dan gdfetch.dll staan? Zo ja, probeer het bestand dan te verwijderen en start GemistDownloader opnieuw.
de map %appdata%/gemistdownloader/ bestaat niet.

(28 January 2015, 13:23)Webmaster schreef: GDFetch.dll wordt -normaal gesproken- automatisch aangemaakt door GemistDownloader bij het starten. Als je de portable versie gebruikt, komt dat bestand terecht in de map waarin GemistDownloader.exe ook staat. Controleer of GemistDownloader schrijfrechten in die map heeft.
ik heb gekeken of het bestand GDFetch.dll verschijnt als ik GemistDownloader.exe opstart. Op het moment dat het programma open verschijnt het bestand voor 1 seconde in dezelfde map waar het bestand GemistDownloader.exe staat. Na die 1 seconde verdwijnt het weer...
Ik denk GemistDownloader geen schrijfrechten had, maar volgens mij heb ik dat nu goed aangepast en de schrijfrechten wel toegekend...
Antwoord
nog even een aanvulling op m'n vorige bericht:

(28 January 2015, 14:27)rcnbijl schreef: Ik denk GemistDownloader geen schrijfrechten had, maar volgens mij heb ik dat nu goed aangepast en de schrijfrechten wel toegekend...

zie bijlage 'schrijven': heb ik het zo goed gedaan dat het bestand schrijfrechten heeft? ik heb alle gebruikers aangepast zodat het vinkje bij schrijven staat.

zie bijlage 'alleenlezen': ik zag dat de map ook alleen lezen is. klopt dat? als ik daar het vinkje weghaal en ik doe toepassen gaat ie wel weg, maar als ik wegga en de map weer open staat het vinkje er gewoon weer. of maakt dat niks uit.

het is vreemd dat ie het altijd goed gedaan heeft en nu ineens, uit het niets lijkt het, deze melding geeft en niet meer wil downloaden...

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
(29 January 2015, 10:08)rcnbijl schreef: zie bijlage 'alleenlezen': ik zag dat de map ook alleen lezen is. klopt dat? als ik daar het vinkje weghaal en ik doe toepassen gaat ie wel weg, maar als ik wegga en de map weer open staat het vinkje er gewoon weer. of maakt dat niks uit.

Kun je GemistDownloader.exe en instellingen.ini naar een andere map verplaatsen (bijv. Mijn Documenten) om te controleren of het probleem zich daar wel/niet voordoet?
Antwoord
(29 January 2015, 10:15)Webmaster schreef: Kun je GemistDownloader.exe en instellingen.ini naar een andere map verplaatsen (bijv. Mijn Documenten) om te controleren of het probleem zich daar wel/niet voordoet?

ik heb geprobeerd, het probleem blijft, dus daar zit het 'em niet in...
Antwoord
Omdat ik via een proxy moet werken gebruik in de Beta versie (momenteel 2.8.1.19) maar zodra ik een video van YouTube wil downloaden (naar MP3) krijg de foutmelding dat GDFetch2.dll niet gevonden kan worden.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar ook bij mij blijft de map op 'alleen lezen' staan.
Dat gebeurd trouwens met elke map die ik maak op deze laptop (Windows7 Enterprise 32 bit).
Antwoord
(17 December 2015, 14:12)Lexzie schreef: Ik heb al van alles geprobeerd, maar ook bij mij blijft de map op 'alleen lezen' staan.
Dat gebeurd trouwens met elke map die ik maak op deze laptop (Windows7 Enterprise 32 bit).

Het probleem zit 'm hier inderdaad in het 'alleen-lezen'-zijn van de %appdata%/GemistDownloader. Het beste zou zijn om dat probleem op te lossen, als dat niet lukt kun je de portable-versie gebruiken (pak de zip-file uit in een map waar je zeker schrijfrechten hebt, zoals Mijn Documenten).
Ook voor de laatste bètaversie is een portable-versie beschikbaar.
Antwoord
De map waar ik de portable versie in uitpak is ook alleen lezen en geeft hetzelfde probleem.
Met de beta-versie van de portable-versie (waar dan dus ook GDFetch2.dll in de map zit), krijg ik de foutmelding niet meer, maar kan geen enkele video downloaden (downloaden mislukt).

Overigens ben ik er inmiddels achter dat het te maken heeft of ik verbonden ben met het netwerk van mijn werk. Als ik me aanmeld op het gasten-wifi netwerk werkt het nl. wel.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)