Helpdeskweb.nl Forum
Kan veel downloads niet afspelen - Afdrukversie

+- Helpdeskweb.nl Forum (https://www.helpdeskweb.nl/forum)
+-- Forum: GemistDownloader v2.x en v3.x (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=38)
+--- Forum: GemistDownloader (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- Topic: Kan veel downloads niet afspelen (/showthread.php?tid=715)

Kan veel downloads niet afspelen - wimyogya - 09 February 2012

Dag,
Mijn probleem heeft waarschijnlijk niet met GemistDownloader zelf te maken, maar hopelijk tref ik hier kenners die me kunnen helpen.
Ik gebruik GD veel, hier in Indonesië.
Maar ik heb steeds vaker problemen met het afspelen van (allerlei) videofiles. Ik gebruikte VLC maar na 1 video afspelen lukt de 2e niet meer; dan krijg ik de melding 'VLC just crashed; do you want to send a report?'
Onzin, want VLC was helemaal niet gecrasht, maar om verder te kunnen moet ik mijn hele computer opnieuw opstarten en pas dan kan ik opnieuw EEN videofile afspelen. VLC FORUM heeft me allerlei adviezen gegeven, niets hielp.
Dus ben ik noodgedwongen andere players gaan uitproberen: Windows Media Player, Media Player Classic, RealPlayer, PotPlayer. De een na de ander laat het afweten. Sommige kunnen sommige files afspelen, andere kunnen weer andere afspelen. Zelfs simpele mp4 files leveren problemen op!
Ik heb intussen begrepen dat ik meer codecs moet installeren om alles glad te laten verlopen, maar hoever moet ik daarin gaan? Ik heb intussen K-Lite Codec Pack Mega geïnstalleerd en heb nog steeds problemen, o.m. met mp4.
Wat moet ik doen?
Ik verbaas me over de wirwar van systemen, codecs, onbegrijpelijk jargon, om simpele mp4 files etc af te kunnen spelen. Waarom zijn niet alle spelers standaard toegerust om ALLES te kunnen afspelen?
Het lijkt op 100 automerken die allemaal alleen in een beperkt aantal straten mogen rondrijden.

Wie weet raad?

PS:
Heb intussen gemerkt dat het in sommige gevallen aan de gedownloade mp4 file zelf kan liggen: ik wilde ze converteren naar wmv of mpeg maar sommige files konden in freemakevideoconverter NIET geladen worden. Dus misschien lost mijn probleem zich op als ik die files opnieuw probeer te downloaden, in een ander format.
Welk format geniet de voorkeur, m.a.w. met welk format zijn het minst vaak problemen?

Dank
Wim/67/Yogyakarta
Indonesia

RE: Kan veel downloads niet afspelen - Webmaster - 09 February 2012

Beste Wim,
Als je het voor het kiezen hebt, kun je het beste voor 'direct downloaden' kiezen. Als je een stabiele internetverbinding hebt, wordt de video dan zonder problemen gedownload.

Overigens vreemd dat de problemen die je hebt, zo hardnekkig zijn. Zeker omdat het de ene keer wel, en de andere keer niet werkt. Zo'n K-Lite Codec Pack zou eigenlijk alle problemen al op moeten lossen. De andere oplossingen die zijn aangedragen, zouden ook moeten werken; ik weet niet zo snel iets wat je nog anders kunt proberen. Je zou hooguit nog kunnen controleren of je computer up-to-date is en dat de drivers van je videokaart zijn bijgewerkt.

Succes ermee,
-

RE: Kan veel downloads niet afspelen - wimyogya - 09 February 2012

Hallo -,
Dank voor je snelle reactie.
Ik begin intussen het sterke vermoeden te krijgen dat ik mijn probleem zelf al heb opgelost. Er (b)lijken drie downloads te zijn (in mp4-format) die op de een of andere manier corrupt zijn gedownload of corrupt geraakt.
Stom toeval wilde dat ik juist met twee van die drie downloads alsmaar probeerde ze af te spelen in allerlei verschillende players.
Nu blijkt dat veel andere (misschien wel alle andere) files gewoon afgespeeld kunnen worden in de meeste spelers. Alleen VLC blijft de rare melding geven 'VLC just crashed'.
Ik blijf verder verkennen - en de drie corrupte files download ik opnieuw.

Wat bedoel je met 'direct download'? Welk format is dat? Afhankelijk van de aanbieder of zo?
Mijn internetverbinding is lang niet altijd stabiel. Welk format kan ik in dat geval het best kiezen?
Dank, groet,
Wim

RE: Kan veel downloads niet afspelen - Webmaster - 09 February 2012

Hallo Wim,
Mooi dat je probleem (min-of-meer) opgelost is.
In GemistDownloader staat bij alle video's van Uitzending Gemist onderaan de 'uitvoerkeuzelijst' de optie direct downloaden. Hierbij wordt er niets geconverteerd, waardoor het downloadproces sneller verloopt, en de kans op fouten kleiner zou moeten zijn.
Bij andere aanbieders (zoals RTL) heb je de keuze voor direct downloaden overigens niet altijd.
Mocht de download door de instabiele internetverbinding te vaak afslaan, kun je een ander willekeurig uitvoertype proberen.

Groeten,
Webmaster