Helpdeskweb.nl Forum
v2.9.0.10 GemistDownloader trager - Afdrukversie

+- Helpdeskweb.nl Forum (https://www.helpdeskweb.nl/forum)
+-- Forum: GemistDownloader v2.x en v3.x (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=38)
+--- Forum: GemistDownloader (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- Topic: v2.9.0.10 GemistDownloader trager (/showthread.php?tid=3101)

GemistDownloader trager - leeuwin1959 - 20 March 2022

Na de laatste update is GemistDownloader veel trager geworden en zijn meerdere downloads tegelijk doen bijna onmogelijk geworden. Kan daar iets aan gedaan worden? Bij de vorige versie werkt het allemaal heel goed, je probleemloos wel 5 downloads tegelijk doen.

RE: GemistDownloader trager - Webmaster - 20 March 2022

Kun je aangeven om welke aanbieder het gaat? YouTube-videos duren tegenwoordig bijvoorbeeld langer dan enkele jaren terug door de manier waarop video's worden aangeboden. Hier kan GemistDownloader geen invloed op uitoefenen.

RE: GemistDownloader trager - leeuwin1959 - 20 March 2022

(20 March 2022, 15:42)Webmaster schreef: Kun je aangeven om welke aanbieder het gaat? YouTube-videos duren tegenwoordig bijvoorbeeld langer dan enkele jaren terug door de manier waarop video's worden aangeboden. Hier kan GemistDownloader geen invloed op uitoefenen.

Met RTL is het ook vrijwel hetzelfde. Ik heb Ziggo. Het is sinds de nieuwe update van GemistDownloader. Met de oude versies ging het veel sneller, met alle downloads.

RE: GemistDownloader trager - BugSplatter - 21 March 2022

Ik ervaar ook zoiets... (ik hoop dat dit verhaal aansluit op dat van leeuwin1959)

alsof GD bij rtlxl&kijk sinds een paar maanden geleden meer van de bandbreedte gebruikt tijdens het downloaden. Het downloaden van 1 aflevering gaat alleen niet sneller dan eerder in mijn beleving. Dus als je nu een paar afl. tegelijk downloadt, lijkt het wel alsof mijn internet veel langzamer is geworden... terwijl dit eerder prima kon.

RE: GemistDownloader trager - leeuwin1959 - 22 March 2022

(21 March 2022, 2:55)BugSplatter schreef: Ik ervaar ook zoiets... (ik hoop dat dit verhaal aansluit op dat van leeuwin1959)

alsof GD bij rtlxl&kijk sinds een paar maanden geleden meer van de bandbreedte gebruikt tijdens het downloaden. Het downloaden van 1 aflevering gaat alleen niet sneller dan eerder in mijn beleving. Dus als je nu een paar afl. tegelijk downloadt, lijkt het wel alsof mijn internet veel langzamer is geworden... terwijl dit eerder prima kon.

En vorige versies kon je ook onderin de taakbalk zien of een download klaar was en das met de laatste versie niet meer zo.

RE: GemistDownloader trager - BugSplatter - 22 March 2022

(22 March 2022, 15:59)leeuwin1959 schreef: En vorige versies kon je ook onderin de taakbalk zien of een download klaar was en das met de laatste versie niet meer zo.

Dat is bij mij dan weer niet een probleem. Ik zie de voortgangsindicator nog steeds in de taakbalkknoppen(ik heb Windows 10). Volgens mij had ik dit probleem ooit op een computer met Windows 8, als ik het me goed herinner. Hoe dit is met Windows 11 heb ik geen idee van.