Helpdeskweb.nl Forum
v2.9.0.9 RTLXL: Trage downloads - Afdrukversie

+- Helpdeskweb.nl Forum (https://www.helpdeskweb.nl/forum)
+-- Forum: GemistDownloader v2.x en v3.x (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=38)
+--- Forum: GemistDownloader (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- Topic: v2.9.0.9 RTLXL: Trage downloads (/showthread.php?tid=2807)

Pagina's: 1 2

RTLXL: Trage downloads - dastard - 07 January 2020

Ligt het aan mij of kan ik RTL programma's alleen maar in 1280x720p downloaden?

RE: RTLXL: alleen 1280x720? - Webmaster - 07 January 2020

Kun je een voorbeeldlink geven waarbij dit optreedt? Ik heb zojuist een paar willekeurige uitzendingen in 512p gedownload zonder problemen.

RE: RTLXL: alleen 1280x720? - dastard - 07 January 2020

Misschien was ik onduidelijk in mijn eerste post, ik kan wel lager dan 720p maar niet hoger, ik heb altijd gedacht dat ik bestanden met een resolutie van 1080p had gedownload, dat bleek later ook 1280x720.

Voorheen kon ik bijvoorbeeld een aflevering van 40 minuten downloaden en dat was dan 1,3gb nu haal ik dezelfde aflevering binnen en is hij 800mb, de resolutie is hetzelfde, misschien gebruiken ze nu een lagere bitrate?

RE: RTLXL: alleen 1280x720? - dixxon - 08 January 2020

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. De bitsnelheid van gedownloade programma's is ruim 2100 kbps bij een resolutie van 720p. Maar als ik dezelfde aflevering download via (knip)dan krijg ik wel een groter bestand met een bitrate van 4132 kbps, met dezelfde resolutie.

Volgens mij gebruikt GemistDownloader sinds kort een lagere bitrate / grotere compressie.
Kan iemand van HelpdeskWeb dat misschien bevestigen of mij corrigeren???

720p is de hoogste resolutie bij RTL. De uitzendingen van SBS zijn wel met een resolutie van maximaal 1080p te downloaden.

RE: RTLXL: alleen 1280x720? - palmazuko - 09 January 2020

Ik weet niet of we over hetzelfde probleem praten. Maar sind een paar dagen gaat het downloaden van RTL programma´s veel trager, gebruikt Gemistdownloader > 90% CPU en zijn de gedownloade bestanden een stuk kleiner.
Aan instellingen is niets veranderd. Ik download zonder converteren, maar het lijkt erop dat hij toch aan het converteren is.

RTL XlL Traag - Henry2020 - 09 January 2020

Het downloaden  van programma's van RTL xl verloopt sinds een paar dagen uiterst traag 7-10 fps .
om een programma te downloaden zit je nu 55 - 500 minuten te wachten , ook is de processorbelasting nu plotseling erg hoog . Met versie 2.9.0.10 portable zelfde resultaat .
Andere programma's van bijv KIJK gaan wel snel .

RE: RTLXL: alleen 1280x720? - dixxon - 11 January 2020

(09 January 2020, 15:12)palmazuko schreef: Ik weet niet of we over hetzelfde probleem praten. Maar sind een paar dagen gaat het downloaden van RTL programma´s veel trager, gebruikt Gemistdownloader > 90% CPU en zijn de gedownloade bestanden een stuk kleiner.
Aan instellingen is niets veranderd. Ik download zonder converteren, maar het lijkt erop dat hij toch aan het converteren is.
Dat is ook mijn ervaring. En omdat ik vrij veel documentaires download kost dat ontzettend veel tijd en is het lastig om tegelijkertijd iets anders op de computer te doen, omdat het downloadproces zoveel capaciteit van de CPU vraagt.

Hoewel het qua opslagruimte prettig is dat de bestanden kleiner zijn, heb ik persoonlijk toch liever een hogere bitrate, zodat het beeld bij snelle bewegingen stabieler blijft. Hetzelfde verschijnsel zie je soms bij gewone DVD's waar ze meerdere uren aan video op hebben gezet (bijvoorbeeld bij series) door de videobestanden heel sterk te comprimeren.

Ook ik heb niets aan de instellingen veranderd, maar sinds enige tijd geleden is er iets veranderd. Ik weet alleen niet wat. Heeft iemand een suggestie?

RE: RTLXL: alleen 1280x720? - dixxon - 11 January 2020

(11 January 2020, 18:51)dixxon schreef: Dat is ook mijn ervaring. En omdat ik vrij veel documentaires download kost dat ontzettend veel tijd en is het lastig om tegelijkertijd iets anders op de computer te doen, omdat het downloadproces zoveel capaciteit van de CPU vraagt.

Hoewel het qua opslagruimte prettig is dat de bestanden kleiner zijn, heb ik persoonlijk toch liever een hogere bitrate, zodat het beeld bij snelle bewegingen stabieler blijft. Hetzelfde verschijnsel zie je soms bij gewone DVD's waar ze meerdere uren aan video op hebben gezet (bijvoorbeeld bij series) door de videobestanden heel sterk te comprimeren.

Ook ik heb niets aan de instellingen veranderd, maar sinds enige tijd geleden is er iets veranderd. Ik weet alleen niet wat. Heeft iemand een suggestie?
Zie ook het topic "v2.9.0.9 RTL XlL Traag". Eigenlijk gaan beide topics over hetzelfde onderwerp. Misschien kan de admin de topics samenvoegen.

RE: RTLXL: Trage downloads - Webmaster - 11 January 2020

Topics samengevoegd.

Er zijn momenteel twee types RTL-video beschikbaar.
Sommige video's zijn enkel beschikbaar in het 'nieuwe' formaat, welke kleiner is doordat een lagere bitrate wordt gebruikt (hoewel de resolutie hetzelfde is).

Ik heb zojuist een wijziging aangebracht waardoor initieel wordt gecontroleerd of het 'oude' formaat beschikbaar is - als dat het geval is, wordt dat aangeboden. Enkel als dat niet het geval is wordt het nieuwe formaat aangeboden.

RE: RTLXL: Trage downloads - Henry2020 - 14 January 2020

(11 January 2020, 19:44)Webmaster schreef: Topics samengevoegd.

Er zijn momenteel twee types RTL-video beschikbaar.
Sommige video's zijn enkel beschikbaar in het 'nieuwe' formaat, welke kleiner is doordat een lagere bitrate wordt gebruikt (hoewel de resolutie hetzelfde is).

Ik heb zojuist een wijziging aangebracht waardoor initieel wordt gecontroleerd of het 'oude' formaat beschikbaar is - als dat het geval is, wordt dat aangeboden. Enkel als dat niet het geval is wordt het nieuwe formaat aangeboden.
Xd  Bedankt webmaster de wijziging heeft goed gewerkt, de snelheid is nu weer normaal. het is afwachten wat rtl nu gaat doen met hun nieuwe formaat.