Helpdeskweb.nl Forum
Logboek opslaan - Afdrukversie

+- Helpdeskweb.nl Forum (https://www.helpdeskweb.nl/forum)
+-- Forum: GemistDownloader v2.x en v3.x (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=38)
+--- Forum: GemistDownloader (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- Topic: Logboek opslaan (/showthread.php?tid=1291)



Logboek opslaan - Webmaster - 13 November 2013

Hier volgt een instructie betreffende het opslaan van een logboek van GemistDownloader. Een logboek bevat diagnostische gegevens van het download- en conversieproces.

Volg deze instructies alleen als hierom gevraagd wordt.

Zorg dat je GemistDownloader geopend hebt.
Stap 1: Klik op de knop rechts boven (in Windows 8 en hoger zijn dit drie streepjes, in Windows 7 en lager is dit de I-knop). Kies vervolgens Instellingen.
Stap 2: Ga naar het tabblad Applicatie, en vink 'Logboekregistratie inschakelen' AAN. Klik vervolgens op Opslaan.

Stap 3: Probeer nu je probleem te reproduceren door een video te downloaden.

Nadat de video is voltooid met downloaden, of wanneer de download is afgeslagen:
Stap 4: Houd op je toetsenbord de Windows-toets ingedrukt, en druk tegelijkertijd de letter R in. In het venster dat verschijnt, typ je:
Code:
%appdata%/GemistDownloader/logboek.log

Druk vervolgens op Enter.

Stap 5: Stuur de inhoud van dit bestand, zo gevraagd, naar Webmaster.
Als je wordt gevraagd de output in een forumtopic te plaatsen, plaats de inhoud dan tussen [code] tags. Oftewel, je typt dan:
[code]
(inhoud van logboek)
[/code ]

Noot: Als er geen logboek aangemaakt blijkt te zijn, probeer dan de optie waarbij 'zonder converteren' staat te vermijden; in dat geval wordt namelijk niet altijd logboek aangemaakt.

Stap 6: Voer stap 1 en 2 opnieuw uit, maar schakel het vinkje dan UIT.