Logboek opslaan - Afdrukversie +- Helpdeskweb.nl Forum (https://www.helpdeskweb.nl/forum) +-- Forum: GemistDownloader v2.x en v3.x (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=38) +--- Forum: GemistDownloader (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=39) +--- Topic: Logboek opslaan (/showthread.php?tid=1291) |
Logboek opslaan - Webmaster - 13 November 2013 Hier volgt een instructie betreffende het opslaan van een logboek van GemistDownloader. Een logboek bevat diagnostische gegevens van het download- en conversieproces. Volg deze instructies alleen als hierom gevraagd wordt. Zorg dat je GemistDownloader geopend hebt. Stap 1: Klik op de knop rechts boven (in Windows 8 en hoger zijn dit drie streepjes, in Windows 7 en lager is dit de I-knop). Kies vervolgens Instellingen. Stap 2: Ga naar het tabblad Applicatie, en vink 'Logboekregistratie inschakelen' AAN. Klik vervolgens op Opslaan. Stap 3: Probeer nu je probleem te reproduceren door een video te downloaden. Nadat de video is voltooid met downloaden, of wanneer de download is afgeslagen: Stap 4: Houd op je toetsenbord de Windows-toets ingedrukt, en druk tegelijkertijd de letter R in. In het venster dat verschijnt, typ je: Code: %appdata%/GemistDownloader/logboek.log Druk vervolgens op Enter. Stap 5: Stuur de inhoud van dit bestand, zo gevraagd, naar Webmaster. Als je wordt gevraagd de output in een forumtopic te plaatsen, plaats de inhoud dan tussen [code] tags. Oftewel, je typt dan: [code] (inhoud van logboek) [/code ] Noot: Als er geen logboek aangemaakt blijkt te zijn, probeer dan de optie waarbij 'zonder converteren' staat te vermijden; in dat geval wordt namelijk niet altijd logboek aangemaakt. Stap 6: Voer stap 1 en 2 opnieuw uit, maar schakel het vinkje dan UIT. |