Helpdeskweb.nl Forum
v2.8.1.5 Neemt H.264 niet meer - Afdrukversie

+- Helpdeskweb.nl Forum (https://www.helpdeskweb.nl/forum)
+-- Forum: GemistDownloader v2.x en v3.x (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=38)
+--- Forum: GemistDownloader (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- Topic: v2.8.1.5 Neemt H.264 niet meer (/showthread.php?tid=1280)

Neemt H.264 niet meer - Ludo23 - 03 November 2013

Met mijn downloader kan ik de MP4's snel downloaden. Met GemistDownloader, kiest hij bij de laatste uitzendingen niet meer voor automatisch H.264, maar converteert die naar AVI of wat er ingesteld staat...
Waarschijnlijk, heeft het te maken met de instelling 'Buitenland', want mijn locatie is niet in Nederland.
Als het vinkje 'Buitenland' niet aangevinkt is, dan doet mijn downloader het ook niet.

Uitzendingen ouder dan 7 dagen doen het allemaal wel met GemistDownloader.

Test zelf deze recente uitzendingen eens (in Nederland werken ze misschien wel in H.264):

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1377213

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1377280

Met mijn downloader werken deze 2 wel en met GemistDownloader niet; tenzij met conversie naar een of ander formaat, maar dan zijn de afmetingen (640p/360p) ook soms niet helemaal juist...

Ik geef het maar door. Zelf kan ik verder (en veel sneller) met mijn eigen downloader.

Bye!

RE: Neemt H.264 niet meer - Webmaster - 03 November 2013

(03 November 2013, 17:51)Ludo23 schreef: Met mijn downloader kan ik de MP4's snel downloaden. Met GemistDownloader, kiest hij bij de laatste uitzendingen niet meer voor automatisch H.264, maar converteert die naar AVI of wat er ingesteld staat...
Dat komt doordat de NPO langzaamaan stopt met het aanbieden van 'progressive downloads', welke in GemistDownloader 'zonder converteren' kunnen worden gedownload. Uitzendingen jonger dan één week kunnen enkel 'adaptive' worden gedownload, waarvoor tussenkomst van een encoder nodig is. Dit heeft als gevolg dat de optie 'zonder converteren' niet beschikbaar is als de video alleen adaptive is.

Vermoedelijk verdwijnen bij de NPO op termijn alle 'progressive' downloads, waardoor 'zonder converteren' niet meer mogelijk is.

(03 November 2013, 17:51)Ludo23 schreef: Ik geef het maar door. Zelf kan ik verder (en veel sneller) met mijn eigen downloader.
Als je GemistDownloader opnieuw downloadt en installeert (er zat eerder een fout in), en vervolgens GemistDownloader opent en een adaptive video downloadt als H.264, zou deze significant sneller moeten zijn dan WMV/AVI/DivX/etc. Is die snelheid vergelijkbaar met jouw downloader?

RE: Neemt H.264 niet meer - Ludo23 - 03 November 2013

(03 November 2013, 17:57)Webmaster schreef:
(03 November 2013, 17:51)Ludo23 schreef: Met mijn downloader kan ik de MP4's snel downloaden. Met GemistDownloader, kiest hij bij de laatste uitzendingen niet meer voor automatisch H.264, maar converteert die naar AVI of wat er ingesteld staat...
Dat komt doordat de NPO langzaamaan stopt met het aanbieden van 'progressive downloads', welke in GemistDownloader 'zonder converteren' kunnen worden gedownload. Uitzendingen jonger dan één week kunnen enkel 'adaptive' worden gedownload, waarvoor tussenkomst van een encoder nodig is. Dit heeft als gevolg dat de optie 'zonder converteren' niet beschikbaar is als de video alleen adaptive is.

Vermoedelijk verdwijnen bij de NPO op termijn alle 'progressive' downloads, waardoor 'zonder converteren' niet meer mogelijk is.

(03 November 2013, 17:51)Ludo23 schreef: Ik geef het maar door. Zelf kan ik verder (en veel sneller) met mijn eigen downloader.
Als je GemistDownloader opnieuw downloadt en installeert (er zat eerder een fout in), en vervolgens GemistDownloader opent en een adaptive video downloadt als H.264, zou deze significant sneller moeten zijn dan WMV/AVI/DivX/etc. Is die snelheid vergelijkbaar met jouw downloader?

Ik heb de GD opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar alles is nog hetzelfde. Mijn Downloader download gewoon de H.264 (MP4) files zoals alle vroegere uitzendingen met de GemistDownloader.

RE: Neemt H.264 niet meer - Ludo23 - 03 November 2013

(03 November 2013, 18:27)Ludo23 schreef:

Ik heb de GD opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar alles is nog hetzelfde. Mijn Downloader download gewoon de H.264 (MP4) files zoals alle vroegere uitzendingen met de GemistDownloader.

Uitgetest. Met mijn downloader minstens 3 maal sneller (H.264) en perfect 640px/360px.

RE: Neemt H.264 niet meer - cmrboer - 04 November 2013

(03 November 2013, 20:14)Ludo23 schreef:
(03 November 2013, 18:27)Ludo23 schreef:

Uitgetest. Met mijn downloader minstens 3 maal sneller (H.264) en perfect 640px/360px.

Ludo, mag ik vragen welke downloader jij gebruikt?

RE: Neemt H.264 niet meer - Webmaster - 04 November 2013

Start GemistDownloader opnieuw op; je zult nu zien dat er H.264 zonder converteren in perfecte 360p wordt aangeboden Smilie

RE: Neemt H.264 niet meer - Ludo23 - 04 November 2013

(04 November 2013, 12:52)Webmaster schreef: Start GemistDownloader opnieuw op; je zult nu zien dat er H.264 zonder converteren in perfecte 360p wordt aangeboden Smilie

100% in orde nu. Bedankt!

RE: Neemt H.264 niet meer - spuit__11 - 04 November 2013

Bij mij werkt de gemistdownloader nu niet meer. Ik probeer te downloaden maar krijg de melding dat er een fout is opgetreden en dat ik de internetverbinding moet controleren, maar met de verbinding is niets mis.