Helpdeskweb.nl Forum
'Onbeperkt'-provider Robin Mobile blokkeert klanten zonder waarschuwing - Afdrukversie

+- Helpdeskweb.nl Forum (https://www.helpdeskweb.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Nieuws van de homepage (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Topic: 'Onbeperkt'-provider Robin Mobile blokkeert klanten zonder waarschuwing (/showthread.php?tid=1194)



'Onbeperkt'-provider Robin Mobile blokkeert klanten zonder waarschuwing - Webmaster - 15 June 2013

De virtuele provider Robin Mobile, die onbeperkt bellen, sms'en en data aanbiedt, sluit klanten zonder waarschuwing af als ze volgens de provider de algemene voorwaarden schenden. Dat is tot nu toe twee keer gebeurd in twee weken.
Het direct afsluiten gebeurt zonder waarschuwing als mensen de simkaart niet gebruiken in een smartphone of tablet, maar in een dongle die in een laptop gaat, bevestigt oprichter Wilfried Rottier. "Dat is misbruik van de simkaart en dus sluiten we die direct af." De afsluiting is definitief en geldt dus niet enkel voor een paar weken. Een deblokkade is handmatig wel mogelijk, maar gebeurt niet bij elke klant. Dat een klant de simkaart in een dongel stopt, is volgens Rottier 'makkelijk' te zien. "Daar hebben we geen deep packet inspection voor nodig."

De blokkades kwamen aan bod op het topic op een forum over de nieuwe provider, die eind mei is begonnen. Naast de blokkades voor mensen die de simkaart in een dongel stopten, zijn er ook twee mensen geblokkeerd die de verbinding continu gebruikten. "Het is verboden om de hele dag en nacht de verbinding vol open te laten staan. Dat is volgens ons misbruik en geen normaal gebruik." Die mensen kregen echter vooraf wel een waarschuwing per e-mail.

Rottier benadrukt dat er geen fup van toepasssing is. "Er zijn klanten die per dag 600MB of meer gebruiken. Dat vinden wij prima. Ook torrents downloaden is wat ons betreft geen probleem, zolang dat maar niet dag en nacht gebeurt, want dan gebruik je de verbinding continu." Dat mensen vanwege te veel gebruik afgesloten zouden zijn, verwijst Rottier naar het rijk der fabelen. "Dat is niet waar. Je mag zo veel gebruiken als je wil, als je dat maar op je smartphone of tablet doet en de verbinding niet continu laat openstaan."

Robin Mobile biedt weliswaar onbeperkt bellen, sms'en en internetten aan, maar de virtuele provider op het netwerk van KPN rekent bij KPN af per belminuut of MB. "Wij hebben uiteraard een berekening gemaakt of het kan. Het had bij wijze van spreken ook een andere maandprijs kunnen zijn." Robin Mobile biedt een 'abonnement' aan van vier tientjes per maand. Het is echter geen echt abonnement, want de klant betaalt vooraf en kan er bovendien elke maand vanaf.

Rottier wil niet zeggen hoeveel mensen inmiddels klant zijn. "Dat zouden mijn concurrenten wel willen weten, maar dat ga ik niet zeggen." Robin Mobile is niet bedoeld om een 'prijsdoorbraak' te forceren, zegt de oprichter. "We willen dat de hele markt transparanter wordt over tarieven." Rottier denkt niet dat grote providers zijn voorbeeld zullen volgen. "Ze willen juist verdienen aan de MB's buiten de databundel, nu sms'jes en belminuten buiten de bundel steeds minder worden."


Gepost op 15 juni 2013 om 10:45.
Lees het complete artikel via deze link.