v2.8.1.5 "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - Afdrukversie +- Helpdeskweb.nl Forum (https://www.helpdeskweb.nl/forum) +-- Forum: GemistDownloader v2.x en v3.x (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=38) +--- Forum: GemistDownloader (https://www.helpdeskweb.nl/forum/forumdisplay.php?fid=39) +--- Topic: v2.8.1.5 "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" (/showthread.php?tid=1352) |
RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - ECL Haarlem1 - 28 January 2014 Mooi het werkt weer, heel erg bedankt RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - scarabee - 08 February 2014 Sinds 5 feb. niets meer gehoord van Webmaster. RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - volkie - 12 February 2014 Ik ondervind hetzelfde probleem als hierboven omschreven. Ook ik krijg bij de laatste versie van Gemistdownloader (v.2.8.1.6) de melding "GDfetch.dll kon niet gevonden worden". Ik gebruik Windows 7 Enterprise 64 bit. Het programma start wel op. Ik type de url in en hij vindt de juiste video om te downloaden. Ik geef m'n voorkeur aan voor conversie, en selecteer de downloadmap. Pas als ik op "Start downloaden" druk, ontvang ik de hierboven genoemde melding. Ik hoop enorm dat het je lukt om dit op te lossen. Ik zou erg blij zijn met deze tool! RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - Webmaster - 12 February 2014 (12 February 2014, 14:17)volkie schreef: Ik ondervind hetzelfde probleem als hierboven omschreven. Ook ik krijg bij de laatste versie van Gemistdownloader (v.2.8.1.6) de melding "GDfetch.dll kon niet gevonden worden". Ik gebruik Windows 7 Enterprise 64 bit. Werkt je systeem via een netwerk? Bij de topicposter was dat namelijk het geval, en tevens deel-oorzaak van het probleem. Je kunt deze foutmelding omzeilen door de portable versie van GemistDownloader te downloaden en die in een lokale map (bijv. Mijn Documenten of Downloads) uit te pakken. Als je in die map GemistDownloader.exe opent, zal het probleem vermoedelijk niet optreden. RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - volkie - 13 February 2014 (12 February 2014, 15:32)Webmaster schreef: Werkt je systeem via een netwerk? Bij de topicposter was dat namelijk het geval, en tevens deel-oorzaak van het probleem. Hallo Webmaster. Mijn PC is inderdaad verbonden met een (draadloos) netwerk via een router. Ik heb de portable versie al geprobeerd maar die geeft exact dezelfde foutmelding. Nog andere suggesties? RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - Webmaster - 13 February 2014 (13 February 2014, 13:22)volkie schreef: Mijn PC is inderdaad verbonden met een (draadloos) netwerk via een router.Met 'via een netwerk' doelde ik eigenlijk meer op een bedrijfsnetwerk, waarbij je inlogt op een machine die vanaf een server de gegevens ophaalt. Dat is bij jou niet het geval als ik het zo hoor. In dat geval is het des te vreemder dat je die foutmelding krijgt. Zou het kunnen dat je virusscanner GemistDownloader hierin beperkt? RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - volkie - 13 February 2014 Het installeren van de browser plugins werd voorkomen door Malwarebytes Anti-Malware, en ik heb deze plugins dus verder niet geïnstalleerd. Volgens mij heb je de plugins ook niet echt nodig. Mijn Anti-Virus heeft naar mijn weten niets geblokkeerd tijdens de installatie van Gemistdownloader, of bij het gebruik van de software. Ik heb dit voor de zekerheid nog even gecheckt. Mijn netwerk is idd een gewoon thuisnetwerk, waarbij m'n laptop via wifi contact heeft met m'n router. RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - Webmaster - 13 February 2014 (13 February 2014, 15:39)volkie schreef: Het installeren van de browser plugins werd voorkomen door Malwarebytes Anti-Malware, en ik heb deze plugins dus verder niet geïnstalleerd. Volgens mij heb je de plugins ook niet echt nodig.De plugin is inderdaad niet nodig; in sommige gevallen wordt de Internet Explorer-plugin inderdaad als virus aangemerkt. Maar hier zit het probleem er dus niet in. (13 February 2014, 15:39)volkie schreef: Mijn Anti-Virus heeft naar mijn weten niets geblokkeerd tijdens de installatie van Gemistdownloader, of bij het gebruik van de software. Ik heb dit voor de zekerheid nog even gecheckt.Ook als je virusscan uitstaat, je GemistDownloader opnieuw start en het opnieuw probeert, heb je hetzelfde probleem dus? RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - volkie - 20 February 2014 (13 February 2014, 18:23)Webmaster schreef: Ook als je virusscan uitstaat, je GemistDownloader opnieuw start en het opnieuw probeert, heb je hetzelfde probleem dus? Het is me eindelijk gelukt om de virusscan uit te zetten, en daarmee is het probleem opgelost! Bedankt voor je hulp. Toch vind ik het wel raar dat zowel de virusscan als Malwarebytes Anti-Malware deze software aanmerkt als schadelijk. Malwarebytes geeft zelfs precies aan hoe de trojan heet die bij de installatieversie van Gemistdownloader wordt geïnstalleerd. Kun je mij misschien uitleggen waarom zowel de virusscan als mijn anti-malware software Gemistdownloader aanmerken als schadelijk? RE: "GDfetch.dll kan niet worden gevonden" - Webmaster - 20 February 2014 (20 February 2014, 12:15)volkie schreef: Het is me eindelijk gelukt om de virusscan uit te zetten, en daarmee is het probleem opgelost! Bedankt voor je hulp.Het iedere keer uitschakelen van je antivirus/firewall voordat je het programma kunt gebruiken, is geen veilige oplossing. Nu je weet dat het je antivirus is die de boel ophoudt, kun je kijken of je GemistDownloader aan een 'veilige lijst' o.i.d. kunt toevoegen, zodat je als het ware GemistDownloader als veilig aanmerkt. (20 February 2014, 12:15)volkie schreef: Toch vind ik het wel raar dat zowel de virusscan als Malwarebytes Anti-Malware deze software aanmerkt als schadelijk. Malwarebytes geeft zelfs precies aan hoe de trojan heet die bij de installatieversie van Gemistdownloader wordt geïnstalleerd. Kun je mij misschien uitleggen waarom zowel de virusscan als mijn anti-malware software Gemistdownloader aanmerken als schadelijk?Dat snap ik zelf ook niet; volgens VirusTotal zouden alle virusscanners het installatiebestand als veilig moeten aanmerken. |