Vodafone en RTL stoppen met 'vrouwenprovider' Sizz
Na 1 juni accepteert Sizz geen nieuwe klanten meer. Bestaande klanten houden hun gratis toegang tot RTL-programma's, totdat hun abonnement verloopt; verlengen is niet mogelijk. Tegen die tijd zal Vodafone ze benaderen met een aanbod voor een nieuw abonnement. Als alle Sizz-abonnementen zijn verlopen, verdwijnt de Sizz-merknaam definitief, reclames verdwijnen per direct.
Sizz is gericht op vrouwen en biedt abonnees gratis toegang tot streams van RTL-programma's, iets dat controverse opriep omdat het in strijd zou zijn met de wettelijk gegarandeerde netneutraliteit. Het voortijdige einde duidt er op dat de samenwerking mogelijk minder succesvol was dan gehoopt, maar dat willen beide bedrijven niet met zoveel woorden zeggen: volgens hen was er sprake van een 'succesvolle samenwerking'. Wel erkennen ze dat 'de toegevoegde waarde van Sizz voor de mobiele markt is afgenomen'.
De provider was volgens Vodafone en RTL bedoeld om video-on-demand op smartphones aan de man te brengen, maar inmiddels hebben veel Nederlanders toch al een smartphone en is videocontent 'steeds toegankelijker', stellen de twee bedrijven. Hoeveel klanten Sizz heeft, wil Vodafone niet zeggen.