Klant daagt KPN voor de rechter wegens 'niet geleverde glasvezelaansluiting'
Bij het advocatenbureau van Loonstein zouden inmiddels tot vierduizend klachten zijn binnengekomen over glasvezeldiensten die nooit door KPN zouden zijn geleverd ondanks een contractuele verplichting daartoe. Klanten hebben daardoor jarenlang teveel betaald, stelt Loonstein.
In de rechtszaak eist Loonstein namens de KPN-klant dat hij zijn abonnementskosten terugkrijgt. De abonnee zou al duizenden euro's hebben betaald voor diensten die hij niet geleverd zou krijgen. Daarnaast wordt bij de kantonrechter de eis op tafel gelegd dat de getroffen klant binnen twee weken alsnog een werkende fiberverbinding wordt opgeleverd.
KPN ontkent stellig dat er sprake is van misleiding. Woordvoerder Manel Vrijenhoek stelt dat KPN aan alle contractuele verplichtingen heeft voldaan en dat aan de abonnee die de rechtszaak is gestart alle diensten waarvoor hij heeft betaald zijn geleverd. Ook zet Vrijenhoek vraagtekens bij het aantal van vierduizend klagende klanten.
Naar verwachting zal de rechter volgende maand met een uitspraak komen in de kwestie. Mocht de klager gelijk krijgen, dan overweegt Loonstein voldoende jurisprudentie te hebben om een grotere zaak tegen KPN aan te spannen. KPN laat desgevraagd weten dat het de zaak met vertrouwen tegemoet ziet.