Nieuws

'Kwaliteit Nederlandse webshops verslechtert'

Gepost op 11 mei 2011 door Webmaster. Bron: Tweakers.net.
Volgens onderzoek is de kwaliteit van webwinkels in het afgelopen jaar verslechterd. Consumenten zouden zich meer aan webshops hebben geërgerd, onder andere omdat er meer amateuristisch opererende winkels zijn bijgekomen.


Dat claimen onderzoekers van Ernst & Young, die 600 mensen in het bedrijfsleven en bij de overheid hebben ondervraagd. Er zouden in het afgelopen jaar veel webwinkels zijn bijgekomen die hun zaken niet goed op orde hebben. 45 procent van de ondervraagden heeft klachten over webshops, waarbij hoge verzendkosten als grootste ergernis gelden; 67 procent van de klagers geeft aan hierover klachten te hebben. Ook problemen met de levering worden door velen genoemd als bron van ergernis, al werd hierbij geen percentage genoemd. Bij zes op de tien bestellingen zou er iets misgaan bij het aankoopproces, waarbij het kan gaan om het bestellen zelf, de betaling of de levering.

Opvallend genoeg zou vorig jaar niemand van de ondervraagden klachten hebben gehad over zijn ervaringen met webshops. De onderzoekers geven hiervoor echter geen verklaring. Verder blijkt uit het onderzoek dat 68 procent van de ondervraagden bij het online winkelen waarde hecht aan keurmerken voor webshops, zoals de Thuiswinkel Waarborg en het Thuiswinkel Keurmerk. Overigens vindt meer dan de helft van de ondervraagden dat er te weinig zicht is op wat deze keurmerken voor webshops inhouden.

Terwijl er meer wordt geklaagd over webshops, blijkt ook dat Nederlanders steeds vaker online bestellen. Uit onderzoek is gebleken dat het aantal onlinebestellingen in 2010 met 20 procent toenam.
Reacties op dit artikel (0)
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben jij de eerste? Klik hier om een reactie te plaatsen.