Verhagen vindt dat klantenservice beter moet
Youp van 't Hek legde wat Verhagen betreft "de vinger op de zere plek met zijn actie". Van 't Hek was die begonnen nadat zijn zoon het aan de stok had gekregen met telecombedrijf T-mobile. De slechte service van helpdesks noemde hij het "legaal naaien van klanten". Van 't Hek beëindigde zijn actie met het uitbrengen vorige week van het eenmalige magazine De Help.
Verhagen constateert in de brief aan de Kamer dat het belangrijk is dat "consumenten met hun voeten kunnen stemmen als ze ontevreden zijn over de service; dat zij bedrijven afrekenen op slecht presteren".
Maar tegelijk blijkt dat consumenten vooral op de prijs letten bij de keuze voor een aanbieder en "niet zozeer op kwaliteit van de service". "Het is dan ook deels aan consumenten zelf om hier scherp(er) op te kiezen."
Ondanks het gesprek dat Verhagen aangaat met de Klantenservice Federatie voelt hij niet meteen voor het opstellen van wet- en regelgeving. Uiteindelijk gaat de overheid niet over de serviceverlening van bedrijven in een concurrerende omgeving, aldus de minister.
Youp van 't Hek is blij met de reactie van Verhagen. "Het is goed dat de politiek nu ook iets doet." Van 't Hek is opgetogen dat zijn actie iets heeft losgemaakt. "Nu hopen dat het niet inzakt en dat de mensen niet in gaan tukken."
De cabaretier hoopt dat er weer normale helpdesks in Nederland komen. "Gewoon met goeie service en tegen normale prijzen." Van 't Hek heeft via via gehoord dat zijn actie ook bedrijven aan het denken heeft gezet. "Het zijn natuurlijk trotse pikkies dus ze zullen nooit naar buiten treden om mij gelijk te geven. Maar ik heb ze in ieder geval wakker geschud."